V nasledujúcich niekoľkých dieloch si predstavíme skutočné autonehody, s ktorými sa zákazníci podelili rôzne na svete. Všetky majú jednu spoločnú vec: v kufri s nimi cestovala klietka VarioCage. Takéto príbehy sú pre nás veľmi cenné, hovoríme im crash testy v praxi.
Nákladiak do nás narazil v plnej rýchlosti
Keď sme sa v roku 2012 obzerali po novom vozidle, hľadali sme niečo väčšie, čo uspokojí potreby rodiny s deťmi a dvoma psami. Nakoniec sme vybrali model Toyota RAV4 2011 a bez váhania sme do nej zaobstarali klietku VarioCage Double XXL. Vzhľadom na to, že sme očakávali prírastok do rodiny, rozhodujúci faktor pre nás bol, že je klietka navrhnutá a crash-testovaná tak, že pri náraze nepoškodí zadné sedadlá a zároveň ochráni našich zvieracích miláčikov. Každopádne sme verili a dúfali, že v praxi nikdy nepoznáme, ako klietka funguje.
V júli 2018 sme sa o tom presvedčili dokonale. Našťastie išlo o cestu, kedy bola VarioCage prázdna, psíci zostali doma.
Keď sme na križovatke zastavili na červenú, nákladné vozidlo do nás narazilo v plnej rýchlosti. Podľa policajnej správy bola rýchlosť nákladného automobilu cca 65km/h, zároveň nebola prítomná žiadna brzdná dráha.
Boli sme "odhodení" na vozidlo stojace pred nami. Z motora začala okamžite stúpať para, vypol som motor a utekal vyslobodiť môjho dvojročného syna, ktorý sedel na zadných sedačkách. Bol zasypaný rozbitým sklom, plakal, ale našťastie nemal žiadne zranenie. Sedadlo, na ktorom bola pripútaná jeho autosedačka, sa posunulo dopredu, ale VarioCage odviedla svoju prácu skvele - zmrštila sa, čím pohltila energiu nárazu, a sedadlá ostali nepoškodené. Povedal by som, že vďaka tomu, že sme mali klietku v aute a pneumatiku na zadných dverách ako ďalšie bariéry, nebol kufor tak zdemolovaný.
VarioCage sa okrem kontrolovaného zmrštenia trochu ohla, žltý stredový stĺpik bol vtlačený dovnútra, ale dvere stále pevne držali na mieste a neotvorili sa. Vnútri klietky bolo rozbité sklo, čo by mohol byť jediný potenciálny problém. Rozdeľovacia prepážka bola ohnutá oveľa viac, než by mala byť, pretože bola pripevnená iba dvoma skrutkami. Vzhľadom na nedávne úpravy sme ju totiž nestihli primontovať poriadne.
Na odťahovom dvore sa mi neskôr podarilo vytiahnuť veci z Variocage von cez „únikový východ“ bez akýchkoľvek problémov.
VarioCage budem navždy vďačný a verný. Dokonca už mám doma novú klietku, pretože politika firmy je taká, že pri nezavinenej nehode vymení zničenú klietku za novú zadarmo. Je to úžasné, hoci na nové auto stále čakám. :)
Zdroj: https://4pdrive.wordpress.com/2018/07/03/real-life-crash-test-variocage-double-xxl/